En enestående publikasjon som viser frem Gucci som aldri før, inkludert tankevekkende essays, kommentarer og autoritative anekdoter sammen med tidligere upubliserte samtids- og arkivfotografier. Publisert i forbindelse med åpningen av det nye Gucci-museet i Firenze, Gucci er den ultimate feiringen av det verdenskjente motehuset. Fortalt gjennom en løs gruppering av ord, konsepter, former og stemninger, forteller boken sin historie gjennom nye konseptuelle former og de frie koblingene mellom bilder, symboler og objekter. Redigert av Gucci Creative Director Frida Giannini, med essays og innlegg av bidragsytere inkludert Katie Grand, Peter Arnell, Rula Jebreal, Christopher Breward og Stefano Micelli, Gucci: The Making Of er en dynamisk plate av et ettertraktet merke som vil være et must denne sesongen for alle som elsker mote og interesse for samtidskultur. Dette omfattende bindet viser motehusets geniale gjennom en eksklusiv linse med innvendige blikk til inspirasjonene bak designet. Denne nydelige boken designet av Arnell gir et dyptgående innblikk i Guccis opprinnelse, identitet, innflytelse og innovasjon, inkludert fabrikasjonsmetoder og tilegnelse av signaturmateriale, fortid og nåtid, og dets innflytelse blant høysamfunnet og Hollywood. Boken er en oppriktig og personlig hyllest til arven og innflytelsen til dette ikoniske, mangefasetterte merket. Som en anerkjennelse for det pågående samarbeidet med UNICEF og utgivelsen av denne luksusutgaven, vil Gucci gi en donasjon på USD 250 000 for å støtte UNICEFs Schools for Africa initiativ.