Trustpilot

Kjøpsvilkår

1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) Abel Interior til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder ved salg til Norge. Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder, samt land utenfor Norge, avtales separat. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven. Det vises til ovennevnte lov for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS) og/eller brev.

2. Kjøpsvilkår

Alle priser i internettbutikken oppgis i norske kroner og er inklusiv moms. Hvis det er oppgitt feil pris på et produkt på abelonline.no, skal likevel den korrekte prisen følges. Ved en slik feil vil du få mulighet til å kansellere ordren uten omkostning for deg.
Fraktkostnad kommer i tillegg, men ingen ytterligere skatt eller avgift.

Om vår vareinformasjon:
Vi tar forbehold om at skrivefeil eller tekniske feil i produktinformasjon, pris og bilde kan forekomme.

Om vårt sortiment:

Vi tilbyr deler av sortimentet i vår butikk og alt i nettbutikk. Noen varene er bestillingsvarer. Hvis varen er på lager i produksjonsland, så vil vår leveransetid være 2-4 uker. 

Om varen ikke på lager i så vil vi kontakte deg vedrørende din bestilling. 

Det kan skje at varer blir utsolgt, og at det blir forsinkelser i leveranser som skyldes tredjepart.

Butikk og nettbutikk kan ha forskjellig sortiment, men alle varer som er på lager er tilgjengelig for bestilling, det vil bare være leveringstid som beskrevet over.

3. Betalingsmetoder

Vi samarbeider med KLARNA når det gjelder konto-/kredittkortbetaling og faktura. Videre kan kunden velge mellom følgende betalingsmåter: Vipps, kredittkort og PayPal.

Ved bestilling betales beløpet i sin helhet, Klarna tilbyr delbetaling og faktura om du skulle ønske dette.

4. Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi en ordrebekreftelse til oppgitt e-postadresse. Bestillinger plassert før 14:00 behandles samme dag på virkedager (mandag til fredag).Bestillinger som kommer inn i løpet av en helg kan bekreftes mottatt men blir ikke behandlet før første virkedag. Kontroller alltid bekreftelsen og kontakt oss omgående hvis du lurer på noe. 

5. Frakt- og leveringsvilkår

Normal leveringstid for varer merket med lager er 3–5 virkedager når betaling er registrert. Ved uklarheter eller utsatt leveringstid tar vi kontakt med deg. For møbler og spesialbestilte varer er leveringstiden rundt 3 uker. Mer spesifikk leveringstid angis etter at vi har mottatt bekreftelse på din bestilling fra leverandøren.

Fraktpriser vil variere beregnes i hvert enkelt kjøpstilfelle da det avhenger av vare, størrelse og leveringssted.
Vi leverer med både Posten og Post Nord og Helthjem.

Forsinket levering
Vi gjør vårt ytterste for å levere varen innen den angitte tidsfrist. Hvis du ikke mottar varen innen den fristen vi har lovet, ber vi deg kontakte oss omgående. Abel påtar seg ikke noe ansvar for forsinkelser ved levering. Vi kontakter deg hvis leveringen er forsinket fra oss.

Transportskader
Vi har valgt transportfirmaer som tilbyr levering av høy kvalitet. Transportskader kan likevel oppstå. Som kjøper er du ansvarlig for å undersøke om varen eller emballasjen har synlige skader ved mottak. Har varen eller emballasjen synlige skader, må du varsle transportfirmaet direkte og ta bilder av den skadde emballasjen. Skulle du oppdage en skade på pakken etter at du har åpnet den, må du kontakte oss umiddelbart på post@abelinterior.no.

Uavhentet pakke
Abel er ikke ansvarlig for pakker som ikke hentes innen returfrist. Returneres forsendelsen til oss, blir kunden belastet et gebyr for returfrakt og håndtering . Det er viktig at du henter eller tar imot pakken selv om du angrer på kjøpet.

6. Angre- og returrett

Når du handler i nettbutikken hos Abel har du normalt 14 dagers angrerett, hvor du kan meddele oss at du angrer kjøpet. Angreretten gjelder fra dagen etter du fysisk har mottatt varen. Hvis fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges fristen til den følgende hverdag. Dersom vi leverer ordren din i flere leveranser, gjelder angrefristen fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

For varer som man ønsker å bytte i annen størrelse eller annet produkt så må butikken kontaktes. Ved benyttelse av angrerett må vedlagt angrerettskjema vedlegges i utfylt stand. Returen sammen sendes til Abel interior, St.Olavsgate 11, 4005 Stavanger.

Du har ansvaret for at returvarer når frem til butikken i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen. Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid.

Du som kunde dekker kostnadene ved retur.
Pengene tilbake ved benyttelse av angrerett, vil skje innen 14 dager fra returen er mottatt og godkjent. Dersom returen ikke er komplett, så vil Abel belaste kunden for pris på de delene som måtte mangle.

Merk at det ikke anses som bruk av angreretten hvis du lar være å hente ut en pakke eller ta imot en leveranse.

For møbelbestillinger, Spesialbestillinger ( som produseres etter bestilling) og bestillinger av stoff, så anses dette som et tilvirkningskjøp og er unntatt i § 22E, varer som produseres/tilvirkes etter kundes spesifikasjon. Flere av våre møbler tilvirkes etter bestilling, og er ikke lagervare.

Det er derfor ingen angrerett ved kjøp av møbler, eller stoff som er klippet/bestilt på mål, dette er unntatt fra angrerettsloven i punkt E.

Vi tilbyr ikke retur på hudpleieprodukter, kosmetikk eller smykker.

Angreskjema mal

Nedenfor kan du laste ned og tilpasse dit angreskjema.

Last ned angreskjema ..her

 

 

 

 

Du har ansvaret for at returvarer når frem til butikken i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen. Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid.

7. Reklamasjoner

Reklamasjonsrett
Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for. Det er ment å dekke fabrikasjonsfeil som var til stede da varen ble kjøpt og som senere forårsaker en mangel ved produktet.

Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til post@abelinteror.no snarest. så snart som mulig. Send bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom leverandøren ønsker varen i retur.

For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Husk alltid å ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

Vurderer butikken at reklamasjonsretten er berettiget, vil du få erstattet varen. I slike tilfeller er det behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produsenten, og butikken vil deretter komme tilbake til deg så raskt som mulig

 Erstatningsleveransen fra Abel og retur av reklamasjonsvaren er helt kostnadsfri for kunden.

8. Personopplysninger

Vi bruker kun personopplysninger du oppgir til oss, for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
 du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss

 

9. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

10. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll som for eksempel krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser, kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slike unntak gjelder under forutsetning av at handlingen ikke kan utføres under disse betingelsene. Ved utøvelse av Force majeure skal den andre parten straks varsles om omstendighetene.

www.abelonline.no leveres av abel AS, organisasjonsnummer 929 569 326.

Informasjon og bilder på nettstedet eies av selskapet eller partneren og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontaktinformasjon
Telefonnummer: +47 40 84 89 85
E-postadresse: post@ableinterior.no
Juridisk adresse: St. Olavsgate 11, 4005 Stavanger, Norge

 

Trustpilot