Trustpilot

Kjøpsvilkår

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp
av varer over Internett.
Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler
som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av
varer over internett.
Kontrakten er utarbeidet og anbefalt brukt av Forbrukerombudet.

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven,
markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbruker
ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning
i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter
for handelen.
Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene.

I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles
med relevante lovbestemmelser.

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen
i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper,
pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post)
samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken,
direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse
mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke
strider mot bindende lovgivning.

2. Partene 
Selger Firmanavn: ABEL CONCEPT AS
                              
Kontaktadresse: St.Olavsgate 11, 4005 STAVANGER

E-post: post@abelinterior.no
Telefonnummer: +47 40 84 89 85                                        
Organisasjonsnummer: 929 569 326.

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift.

Alle priser i internettbutikken oppgis i norske kroner og er inklusiv moms. Hvis det er oppgitt feil pris på et produkt på abelonline.no, skal likevel den korrekte prisen følges. Ved en slik feil vil du få mulighet til å kansellere ordren uten omkostning for deg

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift,
toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre)
samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra
selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså
eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. 
Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling hvis den på en eller annen måte ikke kan leveres.

5. Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren
ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med
hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen,
bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
Om du bestiller for "henting i butikk", vil du få en e-post så snart bestillingen er klar for henting.

6. Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. 

Har selgeren særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra kjøperen, for eksempel ved
tilvirkningskjøp, kan selgeren kreve dette. Dette kan gjelde ved bestilligen som gjøres spesielt for kjøperen eller for leverandøravtaler som krever betaling før produskjon. Ibride vil være en av disse. På bestillinger fra IBRIDE vil derfor 50% av kjøpssummen belastes ved bestilling.

Noen varer som også er merket med forhåndsbestilling eller lang leveringstid kan også komme til forfall før levering. Dette endrer ikke kundens returrettigheter.

7. Frakt- og leveringsvilkår

- PRISER OG BETALING

Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK.
Hos oss kan du betale med kort og via Klarna Checkout.
Raskt, trygt og enkelt.
Du nå lage avtale med oss for å kunne betale med faktura.
Du kan også betale med Vipps.

- FRAKT

Vi følger posten norge og postnords priser for sendinger innen Norge.
For sendinger utenfor Norge må større kostnader påberegnes.
De fleste ordrer er på vei til deg samme dag vi mottar bestillingen eller påfølgende arbeidsdag.

Normal leveringstid for varer merket med lager er 3–5 virkedager. Ved uklarheter eller utsatt leveringstid tar vi kontakt med deg. For møbler og spesialbestilte varer er leveringstiden rundt 3-5 uker. Mer spesifikk leveringstid angis etter at vi har mottatt bekreftelse på din bestilling fra leverandøren.
Du har også mulighet for å velge en annen leveringsadresse enn din private adresse.

Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette
meldes inn til utleveringstedet samme dag som varen mottas.

Pakker som mot formodning ikke hentes og dermed kommer i retur til oss vil ikke bli sendt på ny før ny betaling av frakt foreligger. 
 

- RETUR OG ANGRERETT

Du har alltid 14 dager full returrett når du handler hos oss. Det er lov å ombestemme seg.

Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Ta alltid vare på orginalemballasjen til
du har bestemt deg for å beholde produktet.

Hvis du vil angre kjøpet ditt står du selv for fraktkostnaden.
Send en mail innen tiden for angrefrist (14 dager)
til post@abelinterior.no om at du vil returnere varen(e).

For møbelbestillinger, Spesialbestillinger ( som produseres etter bestilling) og bestillinger av stoff, så anses dette som et tilvirkningskjøp og er unntatt i § 22E, varer som produseres/tilvirkes etter kundes spesifikasjon. Flere av våre møbler tilvirkes etter bestilling, og er ikke lagervare.

Det er derfor ingen angrerett ved kjøp av møbler, eller stoff som er klippet/bestilt på mål, dette er unntatt fra angrerettsloven i punkt E. Dette gjelder særlig interiør fra IBride.

Vi tilbyr ikke retur på hudpleieprodukter, kosmetikk eller smykker.

Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot.

Husk at uavhentet pakke ikke regnes som bruk av angreretten.

 

Returneres pakken til oss uten at du har hentet denne har ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister retten til å gå fra avtalen.

Hentes ikke pakken innen fristen og pakken returneres til oss, vil du få et gebyr på 300 kr. Gebyret dekker fraktkostnader frem til deg og tilbake til oss igjen, samt vår behandling av saken.
 

Fyll ut vedlagte angrerettskjema og send pakken til:

ABEL CONCEPT AS

CO/ Ann Kristin Holstad

St.Olavsgate 11
4005 STAVANGER

Angreskjema mal

Nedenfor kan du laste ned og tilpasse dit angreskjema.

Last ned angreskjema ..her

8. Reklamasjon

Er varene dine ødelagte? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail, så hjelper vi deg.
Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen,
avhengig av den konkrete situasjon.

Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen.
Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen
av varen, når reklamasjonen er berettiget.
Når du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på mail før du sender varen.

Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 2.
Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.

9. Personopplysninger

Vi bruker kun personopplysninger du oppgir til oss, for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:
 du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss

10. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg.

11. Force majeure

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll som for eksempel krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser, kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slike unntak gjelder under forutsetning av at handlingen ikke kan utføres under disse betingelsene. Ved utøvelse av Force majeure skal den andre parten straks varsles om omstendighetene.

www.abelonline.no leveres av abel AS, organisasjonsnummer 929 569 326.

Informasjon og bilder på nettstedet eies av selskapet eller partneren og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontaktinformasjon
Telefonnummer: +47 40 84 89 85
E-postadresse: post@ableinterior.no
Juridisk adresse: St. Olavsgate 11, 4005 Stavanger, Norge

 

Trustpilot